Samuel Kristal

Samuel Kristal

Wissenschaftlicher Mitarbeiter Lehre

Fon: +49 30 / 76 68 37 5 -100
Mail: samuel.kristal(at)businessschool-berlin.de

Biographie

Samuel Kristal studierte Business Administration im Bachelor und International Marketing Management im Master. Praktische Erfahrungen konnte er als Marketingmanager und Berater u.a. in der Sport- und IT-Branche sammeln.

Samuel promoviert aktuell an der Universität Twente. Seine Forschung fokussiert den Bereich Brand Management, insbesondere Brand Co-Creation im B2C und B2B. Methodisch ist er sowohl an quantitativen, als auch an qualitativen Fragestellungen im Bereich der Marketingforschung, insb. der Markenforschung interessiert. Er publiziert in nationalen sowie internationalen Zeitschriften und präsentiert seine Studien auf internationalen Konferenzen.

Samuel hält seit 2012 Lehraufträge mit Schwerpunkt Marketing und Marktforschung u.a. an der HWR Berlin. 2014 war er als Gastdozent an der HvA Amsterdam im Bereich Marketing tätig.   

Publikationen (Stand 09/2018):

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Henseler, J. (2018). The influence of stakeholder co-creation on brand identity in industrial settings - Towards a management-oriented perspective. 13th Global Brand Conference of Academy of Marketing, Newcastle, UK, 2nd – 4th May.

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Henseler, J. (2018): "Brand play" versus "Brand attack": the subversion of brand meaning in non-collaborative co-creation by professional artists and consumer activists,  Journal of Product & Brand Management, 27(3), pp. 334-347. 

Baumgarth, C.; Kristal, S. (2018): Brand Co-Creation im B-to-B-Bereich, in: B-to-B-Markenführung, Hrsg.: Baumgarth, C., 2. Aufl., Wiesbaden, S. 207-220. 

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Henseler, J. (2017). Brand meaning and equity in b-to-b markets: A brand co-creation view. BMM-EMAC: 8th Biennial International Conference on Business Market Management in Association with EMAC, 6-8 July, 2017, Karl-Franzens-University of Graz (Austria).

Baumgarth, C.; Neugebauer, F.; Kristal, S. (2017). Brand play and brand attack by artists - Effects of non-collaborative co-creation on the observer’s brand equity. 14th International Conference on Arts and cultural management, Peking University, Beijing, China, June 24-28.

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Henseler, J. (2017). Let’s defend our brand! A typology of response strategies to restore brand equity in non-collaborative brand co-creation. Conference Proceedings of the 12th Global Brand Conference of Academy of Marketing, Kalmar (Sweden), pp.251-255

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Behnke, C.; Henseler, J. (2016): Is co-creation really a booster for brand equity? The role of co-creation in observer-based brand equity, Journal of Product & Brand Management, 25(3), pp. 247-261.  

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Henseler, J. (2016). When co-creation goes wrong. Brand dilution through non-collaborative co-creation. Conference Proceedings of the 11th Global Brand Conference of Academy of Marketing, Bradford (UK), pp. 224-229.

Baumgarth, C.; Kristal, S. (2015): „Die Mitmachmarke“ – Forschungsstand und –agenda Brand Co-Creation (BCC), transfer – Werbeforschung & Praxis, 61(4). – Winner Best Paper Award 2015, Category: Research & Essay 

Kristal, S.; Baumgarth, C.; Behnke, C.; Henseler, J. (2015): Do you like what I designed for you? – The role of co-creation on the Observer-Based Brand Equity (OBBE), Conference Proceedings of the 10th Global Brand Conference of Academy of Marketing, Turku (Finland), pp.110-114.